Monday, November 5, 2007

PART 1 : NAMA "ANTOOFIGHTER" by Chunk

Tentu ramai yang tertanya tanya . apa ke benda nye "antoofighter"? Mcmana si Chunk ni dapat nama "Antoofighter"? . Actually, kalau dalam filem , perkataan "ANTOO" tu stands for something ler. Shot form kepada entiti atau nama saintifik jisim , proton dan ion yang terkandung dalam fizikal hantu kebanyakannya (setelah bertahun-tahun aku buat kajian secara pos dengan majalah tilik kuda racing). "FIGHTER" pulak, kalau korang tak tahu, elok lah aku sarankan korang daftar masuk sekolah balik. Kalau nak tahu lebih lanjut apa maksud "ANTOO" tu...apa kata beli tiket nanti masa wayang dan tonton. Boleh tambah ilmu pengetahuan, berhibur disampig membantu pertumbuhan industri filem negara. Dok kutuk je filem kita pun tak guna. Try tengok dulu..sedap ke spicy.


Sebenarnya, aku dapat idea perkataan antoofighter ni masa aku beli kereta sport "Juara" aku untuk aku shooting production Imagebox. Dapat pulak no plate "AFF 7***" . Dah memang habit aku suka buat ayat dari plate nombor kereta orang. Bila dapat AFF ...aku terpikir apa ke benda ayat yang sedap. tah macamana aku terpikir perkataan "ANTOOFIGHTER FOREVER" (AFF).

Sebab sekali aku tengok kreta Juara tu pun macam kereta "Ghostbuster". Walaupun cerita Antoofighter tak ada kena mengena langsung dengan Ghostbuster tapi memang aku tengok Juara tu macam kereta superhero. Kalau korang tak nampak mcm tu mungkin korang rabun kot.


Kebetulan pulak masa tu, aku dipanggil untuk idea filem terbaru GBSB. Terus aku kembangkan perkataan "Antoofighter" tu jadi konsep filem yang maha dasat ni. Itu le ceritanya lebih kurang macamana lahirnya "Antoofighter" ni.


Jumpa lagi bila gua free.... salam.

Chunk Cap Ayam

No comments: