Thursday, November 1, 2007

Bahan yang tersiar di internet.. by pet

Trailer kat youtube yang korang tengok tu sebenonya bukan final pun, rasanya korang boleh tengok wujudnya timecode footage kat belah bawah sebelum nak ke cinemaskop video tu.. semua footage tu adalah dari lores ( low resolution ) dari footage HD. Tujuan unofficial trailer tu dibuat adalah untuk pihak management, kitaorang dan yang berkait nampakler camna bentuk trailer tu nanti. Semua efek dalam tu sedut dan pakai tampal je.. asal nak kasila pihak pihak ni puas hati dan rasa citer ni memang tengah buat pun.. ( Actually masa pun agak ketat sekarang nak siapkan filem hilang akal Chunk ni )

So, Trailer yang final tu nanti kitaorang cadang nak try bikin quicktime dalam website. Nengoklah jika takde aral melintang.. maka adalah benda tu.

unofficial trailer


3 teaser yang dah keluar kat youtube tu memang betul betul dah final, tapi footage dari 3 teaser tu tak semua di pakai dalam final output movie ni. Benda alah yang dilakunkan oleh Sedara Badi Amuk yang memegang watak wartawan brutal yang jiwang diberi nama Zamin Putar Alam ni hanya insert shot untuk paparan berita dari TV.

Memandangkan dah buat, rasa cam nak gak tayang kat korang actually camna treatment filem kitaorang nak buat sebenarnya. Dari teaser yang 3 biji nilah, kitaorang nak memberitahu yang kitaorang memang buat lawak tongong a.k.a ntahpaper tapi ada bijaknya dari perspective yang deep gitu...

3 teaser yang paling panjang durasinya dalam sejarah filem melayu yang pernah disaksikan...
Teaser 1 : Kuntau TV : Kekecohan di menara kota


Teaser 2 : Kuntau TV: Temubual xclusif mayat encik black


Teaser 3 :Kuntau TV: Kekecohan di Menara Kota 2



Sekian berita hari ni
pet

No comments: